Factorii de performanţă

  1. Planificare: stabileşte obiective, determină priorităţi, planifică activităţi, termene, necesar de resurse.
  2. Organizare: defineşte activităţile, le grupează în sarcini logice şi practice pentru atingerea obiectivelor
  3. Control: efectuează, ori de câte ori este nevoie, controlul activităţilor şi resurselor (materiale, financiare şi umane) de care răspunde; cunoaşte starea de fapt a lucrurilor; informează factorii interesaţi
  4. Gestionare eficientă a resurselor: stabileşte un buget realist şi îşi atinge obiectivele stabilite în condiţiile încadrării în buget; realizează economii
  5. Îmbunătăţire continuă: se preocupă de îmbunătăţirea continuă a activităţii pe care o desfăşoară, acţionând independent, din proprie iniţiativă; promovează şi implementează ideile noi (proprii sau ale colaboratorilor) şi schimbările necesare pentru ameliorarea performanţelor
  6. Rezolvarea problemelor: are capacitatea de analizare a tuturor aspectelor unei probleme, gândeşte global, identifică cauzele problemelor, descoperă soluţii alternative pe care le evaluează, alege soluţia optimă, pe care o pune în aplicare cu perseverenţă, dar şi adaptându-se la situaţiile noi care apar

7. Luarea deciziilor: foloseşte metode potrivite de luare a deciziilor (inclusiv în ce priveşte colaboratorii), adecvate situaţiilor concrete, îşi asumă responsabilitatea acestor decizii, este consecvent şi realist în deciziile sale, având un simţ deosebit al priorităţilor, timpului; încurajează participarea colaboratorilor la luarea deciziei

8. Adaptarea la schimbare/managementul schimbărilor: are o atitudine pozitivă faţă de schimbare, pe care o vede ca o oportunitate; face faţă cu succes schimbării; iniţiază şi conduce schimbări

9. Autonomie în lucru: capacitatea de a lucra autonom, fără supraveghere şi/sau îndrumare capacitatea de a utiliza în mod eficace (din punctul de vedere al echipei) libertatea de acţiune de care dispune 

10. Dezvoltarea colaboratorilor:

  • îşi informează colaboratorii
  • evaluează, anual, performanţa tuturor colaboratorilor
  • stabileşte obiective individuale de performanţă pentru fiecare colaborator
  • acordă spijin colaboratorilor delegându-le sarcini mobilizatoare şi potrivite cu misiunea, scopurile şi obiectivele de dezvoltare ale ADR „” antrenând şi consiliind colaboratorii etc.
  • evaluează periodic performanţa colaboratorilor, acordă feed-back, identifică acţiunile corective
  • îşi ascultă colaboratorii, le solicită opiniile şi dă curs opiniilor valoroase
  • oferă, colaboratorilor săi, oportunităţi de promovare şi şansa de a fi vizibili
  •  contribuţia la implementarea planurilor de dezvoltare a colaboratorilor
  • elaboreaza planuri de dezvoltare a carierei colaboratorilor (identifică nevoile lor de instruire şi dezvoltare, cursurile/modalităţile de acoperire a acestor nevoi)
  • facilitează, obţine sprijin pentru transpunerea în practică a planului de carieră
  • se implică personal în transpunerea în practică a planurilor de carieră
  • evaluează periodic progresele înregistrate de colaboratori, acordă feedback şi identifică acţiuni corective (revizuie planul de dezvoltare)   

11. Comunicare (orală, scrisă, interpersonală; pe orizontală şi pe verticală: ascendentă şi descendentă):

  • îşi exprimă ideile clar, concis, convingător, într-o succesiune logică şi într-o formă adecvată; conduce în mod eficace întâlniri şi obţine contribuţii maxime de la participanţi; are abilităţi de facilitator; este receptiv(ă) la reacţiile interlocutorului şi răspunde clarificând neînţelegerile şi progresând în direcţia atingerii obiectivelor comune;
  • dă dovadă de caracteristicile anterior menţionate atât în ce priveşte comunicarea pe verticală (ascendentă şi descendentă) cât şi comunicarea laterală (cu persoane de pe acelaşi nivel ierarhic).

12. Managementul conflictelor: are abilitatea de a convinge, facilita, negocia şi de a obţine acordul părţilor, prin crearea unor situaţii de tip “câştig-câştig”

  1. Motivare: are un înalt nivel de motivaţie în munca, pe care-l insuflă colaboratorilor săi; creează o atmosferă propice atingerii obiectivelor; construieşte şi consolidează relaţii de încredere şi colaborare; îi face pe oameni să se simtă în largul lor
  2. Lucrul în echipă: este adeptul muncii în echipă şi este un om de echipă; nu produce conflicte, ci le rezolvă când apar; creează un mediu propice lucrului în echipă şi îi implică şi pe ceilalţi; atribuie sarcini/roluri adecvate, recunoaşte contribuţia fiecăruia
  3. Lucrul cu clienţii (beneficiarii): satisface cerinţele şi nevoile clienţilor (beneficiarilor) cu promptitudine, oferind servicii de calitate
  4. Loialitate faţă de parteneri/Comportament etic: cunoaşte şi aplică politicile, principiile de acţiune ale partenerilor; apără şi promovează interesele şi imaginea partenerilor; operează la cele mai înalte standarde de comportament interuman şi profesional; câştigă respectul celor cu care lucrează.
  5. Protecţia muncii: cunoaşte şi respectă normele de securitate şi protecţie a muncii; acţionează în direcţia creşterii siguranţei la locul de muncă, atât pentru colaboratori cât şi pentru beneficiari
  6. Capacitatea de a progresa: manifestă deschidere faţă de învăţare; depune eforturi susţinute şi consecvente pentru a se dezvolta; valorifică oportunităţile de dezvoltare; este departe de a-şi fi epuizat capacitatea de a progresa.
  7. Viziune strategică: întrevede/anticipează direcţiile de evoluţie pe termen lung din aria sa de activitate, din arii conexe; are capacitatea de a discerne între variantele probabile şi cele mai puţin probabile